Meer bewegen in 2018, Sporten

Bij welke huishoudelijke taakjes beweeg je nu het meest?

Soms vinden we huishoudelijke taakjes niet altijd fijn maar het moet wel gebeuren in huis. Zo vind ik het enorm leuk omdat ik toch in beweging blijf! Ik denk dan vooral aan even stofzuigen, afstoffen en dweilen. Die badkamer een grondige poetsbeurt geven kan nooit kwaad. Wist je dat als je halfuur een badkamer poetst dat je al snel 400 calorieën verliest? Door je huishouden te doen kan je ook calorieën verliezen. Wat ook handig is als je wat calorieën wilt verliezen na de feestdagen…

Meer bewegen door huishoudelijke taakjes te doen? Ja het kan echt.

Iedereen heeft tijdens de feestdagen wat meer gegeten . De meeste mensen gaan net nu wat minder eten (dus minder calorieen). Maar eigenlijk moet je niet minder eten, wel gezonder natuurlijk. Ik geloof zelf niet in afvallen omdat ik zelf te veel beweeg. Zo hou ik er van om zoveel mogelijk te bewegen. Als ik lig in de zetel voel ik mij lui. Ik ben ook een actieve persoon net daarom heb ik gekozen voor een paar actieve sporten zoals hardlopen en wandelen. Vanaf februari mag ik gelukkig terug starten met sporten, oh ja ik ben zo blij. Maar ondertussen blijf ik meer bewegen door huishoudelijke taakjes te doen of door even rond te wandelen met Diezel. Bij welke huishoudelijke taakjes beweeg je nu het meest en verlies je veel calorieën? Awel daar geef ik je vandaag een antwoord op.

Bij welke huishoudelijke taakjes beweeg je nu het meest?

1. Een badkamer poetsen.

Op één staat natuurlijk de badkamer poetsen. Als je een halfuurtje je badkamer poetst kan je al snel 400 calorieën verbranden. Dit is natuurlijk mooi meegenomen en je badkamer is ook weer proper. Het verlies van de calorieën hangt natuurlijk ook een beetje af van je gewicht. Door een badkamer te poetsen beweeg je echt heel veel door dat je verschillende huishoudelijke taakjes hier hebt. Zo stofzuig je eerst, het stof af doen, de lavabo, de douche of bad en de grond dweil je ook nog even. Eigenlijk gebruik je hier ook heel veel je spieren. 

2. Stofzuigen je gebruikt je armen en benen.

Ik denk dan vooral aan het stofzuigen van een living. Zo moet je sommige meubels eerst aan de kant schuiven. Daarna stofzuig je verder en stop je weer even om je te bukken. Het lijkt een beetje op een workout. Je beweegt constant je armen en benen. Door te stofzuigen verlies je ook al een paar calorieën. Meestal verbrand je tussen de 100 en 200 calorieën als je dit ongeveer een uurtje doet. Dit hangt natuurlijk ook een beetje af van je gewicht. Door te stofzuigen beweeg je zeker ook meer want je staat nooit stil.

 

3. Het dweilen van de grond.

Na het stofzuigen en afstoffen moet je natuurlijk ook nog de grond dweilen. Het handigste is eigenlijk als je eerst overal stofzuigt, afstoft en daarna dweilt. Zo moet je niet te vaak wisselen van gerief. Wat echt handig is als je echt meer wilt bewegen en het ook nog eens snel wilt doen. Dit is ook weer een kleine tip die je van mij krijgt. Door de grond te dweilen ga je zeker meer bewegen. Zo sta je nooit stil, je moet je af en toe eens bukken om daarna weer verder te poetsen. Ja ook hier weer verlies je redelijk veel calorieën als je dit een uurtje doet. Zo verbrand je tussen de 200 en 250 calorieën.

4. De auto een grondige poetsbeurt geven.

Door een auto te poetsen gebruik je vooral je benen, je armen en je spieren. Zo sta je nooit stil en beweeg je heel veel. Natuurlijk is het poetsen van een auto niet altijd even leuk. ik moet toegeven dat ik het niet zo erg vind. Ik zet een leuk muziekje op en ik begin maar te poetsen. Tijdens het poetsen van je auto verbrand je ook weer calorieën. Zo verbrand je door een auto te wassen tot 200 calorieën als je dit een uurtje doet. Dit hangt natuurlijk ook af van je gewicht. Misschien nu wat vaker je auto wassen?

5. Ramen wassen binnen en buiten.

Ramen wassen kan je nu met dit weer niet echt buiten doen maar wel binnen. Als je regelmatig je ramen wast ga je ook meer bewegen. Je loopt namelijk het hele huis rond om al je ramen te wassen. Plus je beweegt ook nog eens je hele lichaam wat echt een pluspunt is. Als je ongeveer een uurtje je ramen wast verbrand je al snel 230 calorieën. Dit hangt natuurlijk ook een beetje af van je gewicht.

Je kan echt meer bewegen door huishoudelijke taakjes te doen.

Het is plezanter als je er nog even een muziekje bij aanzet. Ik denk dan vooral aan je favoriete artiest, je favoriete cd of gewoon de radio. Het heeft natuurlijk ook 2 voordelen voor je zelf. Door meer te bewegen verbrand je calorieën en je huisje is ook nog eens proper. Je kan trouwens een huishoudelijk taakje ook gebruiken als een warmup om daarna echt te sporten. Nu je weet dat je door het huishouden te doen meer beweegt en je calorieën verbrand, ga je dan wat vaker huishoudelijke taakjes doen?

Lees zeker ook mijn andere tips om meer te bewegen.

Delen is leuk.
Vorig Artikel Volgend Artikel

Misschien vind je dit ook wel leuk?

11 Reacties

  • Reply Claudia Struijck

    Als ik aan het afwassen ben heb ik ook altijd muziek op en met stofzuigen Storytel hahaha.

    januari 10, 2018 at 8:50 pm
  • Reply MC Kleuver

    Als ik dit zo lees denk ik dat ik snel ga stofzuigen! Haha. Moet eigenlijk sowieso gebeuren.

    januari 11, 2018 at 2:24 pm
  • Reply Daisy de Vos Burchart

    Ik wist al dat het huishouden als workout kan worden gezien. Maar een aantal kende ik dus nog niet! Dat het ook een goede workout is ( uiteraard ken ik de klussen wel 😉 )

    Eigen is het een topsport, dat huishouden van ons allemaal 🙂

    januari 12, 2018 at 5:49 pm
  • Reply Fleur

    Ik zet ook graag een muziekje op bij het schoonmaken, dan gaat het allemaal net wat sneller

    januari 13, 2018 at 7:09 am
  • Reply Sofie Katelijne

    Goed nieuws voor mij persoonlijk want ik stofzuig quasi dagelijks, haha! Leuk artikel 🙂

    januari 13, 2018 at 9:30 am
  • Reply Lazy Bird

    Ik ben een echte Lazy Bird want ik heb een poetsvrouw om dat allemaal te doen, maar ja je hebt natuurlijk gelijk! Nu je het zegt, ik ga toch maar eens een beetje stofzuigen 😉

    X Lazy Bird

    januari 13, 2018 at 12:05 pm
  • Reply Lonneke

    Haha ik heb er nooit zo bij stil gestaan maar nu weet ik waardoor ik maar niet wil aankomen 😉 door al die klusjes in huis haha.

    januari 14, 2018 at 9:38 am
  • Reply Ellen

    Fitter worden zonder echt naar de fitness te gaan! Zalig haha!

    januari 15, 2018 at 9:33 am
  • Reply Tamara

    Huishoudelijke taken kunnen idd een goede beweging opleveren

    januari 15, 2018 at 9:46 am
  • Reply Verena

    Nou ik ga dit maar meer inzetten dan. Sporten en een schoner huis, klinkt goed 🙂

    januari 15, 2018 at 9:54 am
  • Reply Judith

    Nou ik ga maar meteen de ramen doen, de badkamer gisteren al gedaan

    januari 15, 2018 at 11:01 am
  • Ik vind het leuk als je een reactie achter laat